- Locatie
raadzaal stadhuis (deelnemers) livestream (publiek)
- Voorzitter
- H. Wolf en B. Overink
- Toelichting
-
7-2-2022: Gewijzigde agenda!
Let op: gelet op de thans geldende corona maatregelen zijn de vergaderingen van de Stedelijke commissie vanaf heden weer afgeschaald naar de situatie van voor de lockdown: fysiek alleen voor deelnemers en pers. Publiek kan de vergadering volgen via de livestream. Het randprogramma blijft vooralsnog uitsluitend digitaal alleen voor raadsleden. Een opname wordt achteraf op de website geplaatst. - Agenda documenten
Uitzending
Agendapunten
-
100:01:43 - 00:03:43 - 1
-
200:02:32 - 00:03:43 - 100:04:07 - 00:05:21 - 1
-
3Rondvraag
-
4
Motivering agendering brief college
De volgende partijen, CDA, PVV, SP, DPE EA, Groep Versteeg, GL en Denk, willen de brief van het college d.d. 1 februari 2022 agenderen voor de stedelijke commissie van 7 februari.
Bij de laatste vergadering van 31 januari hebben de coalitiepartijen D66, PVDA en CU het vertrouwen opgezegd in de VVD-fractie. Tevens hebben deze partijen aangegeven nog wel het vertrouwen te hebben in het college. Deze staatsrechtelijke noviteit – raadsfracties die in een raadsvergadering vertrouwen opzeggen in een andere fractie maar daar geen enkele consequentie aan verbinden - heeft ons volstrekt overrompeld en leidde onmiddellijk tot een crisissfeer in ons bestuur.
Het college heeft in zijn brief aan de Raad van 1 februari aangegeven dat het onderling vertrouwen binnen het college en tussen het college niet is geschaad. Ook constateert het college dat het vertrouwen geniet van de Raad inclusief de drie genoemde partijen. Dit lijkt geruststellend, maar het college kan dat natuurlijk niet over zichzelf bepalen. Zo’n brief moet derhalve tenminste tot een bespreking door de raad leiden, vanuit het vertrouwensbeginsel.
Er is verwarring en onrust ontstaan bij onze inwoners, de raad, de ambtelijke organisatie, en onze bestuurlijke partners over de ontstane situatie en zij willen weten hoe nu verder. Het is de raad die een vertrouwenskwestie hoort te bespreken en op te lossen zoals dat hoort: via het debat in de vergadering van de raad of raadscommissie. Daarbij hoort dan ook de vraag: hoe gaat het zittend college de komende weken tot aan de verkiezingen verder zonder steun van de VVD-fractie? Wat doet de BBE fractie, nu deze bij geen van beide delen van de gespleten coalitie lijkt te horen?
Daarom willen de partijen die deze brief agenderen nu eerst en met urgentie het college vragen om met de raadsfracties te reflecteren op de ontstane situatie en hoe ze denken verder te kunnen gaan zonder de VVD-fractie. Daarnaast willen deze partijen ook weten waaruit het college afleidt dat zij het vertrouwen genieten van de gehele Raad. Feitelijk is de coalitie uiteen gevallen en daarmee de min of meer zekere vertrouwensbasis onder het college weggevallen. In onze ogen dient dus nu het vertrouwen van de raad tenminste expliciet getoetst te worden.
Wij stellen de leden van de stedelijke commissie voor om de concept-agenda van de stedelijke commissie van a.s. maandag zo aan te passen dat deze brief op de agenda kan worden opgenomen. Wij menen dat dat ook kan, enerzijds omdat er ruim tijd lijkt te zijn ingepland voor met name de rekenkamerrapporten, anderzijds omdat deze vertrouwenskwestie in de coalitie een veel grotere urgentie en impact op ons bestuur heeft.
Deze partijen willen graag dat het gehele college aanwezig is tijdens de bespreking van deze brief.
De volgende partijen willen de brief van het college agenderen: CDA, PVV, SP, DPE EA, Groep Versteeg, GL en Denk.Bijlagen
00:04:10 - 00:05:21 - 100:05:21 - 00:05:44 - 4000:05:44 - 00:05:46 - 100:05:46 - 00:10:49 - 4000:10:49 - 00:10:52 - 100:10:52 - 00:11:35 - 4000:11:35 - 00:11:42 - 100:11:42 - 00:11:49 - 1900:11:49 - 00:11:54 - 100:11:54 - 00:16:17 - 3500:16:17 - 00:16:18 - 100:16:18 - 00:16:20 - 100:16:20 - 00:16:39 - 1900:16:39 - 00:16:40 - 100:16:40 - 00:16:41 - 4000:16:41 - 00:16:43 - 100:16:43 - 00:16:50 - 4000:16:52 - 00:17:08 - 3500:17:08 - 00:17:09 - 100:17:09 - 00:17:24 - 2100:17:24 - 00:17:46 - 100:17:46 - 00:19:36 - 1900:19:36 - 00:19:44 - 100:19:44 - 00:19:51 - 1900:19:51 - 00:19:56 - 100:19:56 - 00:21:37 - 2100:21:38 - 00:21:42 - 100:21:42 - 00:22:50 - 2200:22:50 - 00:22:53 - 100:22:53 - 00:23:50 - 4200:23:50 - 00:23:53 - 100:23:53 - 00:29:08 - 4400:29:08 - 00:29:29 - 100:29:29 - 00:34:44 - 3900:34:45 - 00:34:46 - 100:34:46 - 00:35:04 - 4000:35:04 - 00:35:31 - 3900:35:31 - 00:35:36 - 4000:35:36 - 00:35:53 - 3900:35:54 - 00:36:04 - 100:36:04 - 00:36:40 - 4400:36:40 - 00:37:25 - 3900:37:25 - 00:37:29 - 100:37:29 - 00:37:30 - 2200:37:30 - 00:37:50 - 2200:37:51 - 00:38:00 - 100:38:01 - 00:40:53 - 4600:40:53 - 00:41:06 - 100:41:06 - 00:41:32 - 4000:41:32 - 00:42:05 - 4600:42:05 - 00:42:06 - 100:42:06 - 00:42:07 - 4600:42:07 - 00:42:08 - 2100:42:08 - 00:42:09 - 4600:42:09 - 00:42:34 - 2100:42:36 - 00:42:37 - 100:42:37 - 00:42:39 - 4600:42:39 - 00:42:49 - 100:42:49 - 00:42:50 - 2100:42:50 - 00:42:51 - 100:42:51 - 00:43:17 - 2100:43:17 - 00:43:19 - 100:43:20 - 00:43:25 - 4600:43:25 - 00:43:27 - 100:43:27 - 00:43:50 - 4600:43:50 - 00:43:51 - 100:43:51 - 00:44:23 - 1900:44:23 - 00:44:25 - 100:44:25 - 00:44:47 - 4600:44:47 - 00:44:48 - 100:44:49 - 00:45:05 - 4400:45:05 - 00:45:11 - 4600:45:11 - 00:45:17 - 100:45:17 - 00:51:20 - 3300:51:20 - 00:51:29 - 100:51:29 - 00:52:03 - 3500:52:03 - 00:52:16 - 100:52:16 - 00:52:36 - 3500:52:37 - 00:52:49 - 3300:52:49 - 00:52:53 - 100:52:53 - 00:53:26 - 1900:53:26 - 00:53:29 - 100:53:29 - 00:53:30 - 1900:53:31 - 00:53:32 - 3300:53:32 - 00:53:35 - 1900:53:35 - 00:53:36 - 3300:53:36 - 00:53:37 - 100:53:37 - 00:53:48 - 2100:53:48 - 00:54:39 - 4000:54:39 - 00:54:41 - 100:54:41 - 00:55:01 - 3300:55:01 - 00:55:18 - 4000:55:19 - 00:55:33 - 3300:55:33 - 00:55:52 - 4000:55:52 - 00:55:58 - 100:55:58 - 00:56:45 - 2200:56:46 - 00:56:59 - 3300:56:59 - 00:57:00 - 2200:57:00 - 00:57:02 - 100:57:02 - 00:57:22 - 2200:57:22 - 00:57:25 - 100:57:25 - 00:58:04 - 4200:58:05 - 00:59:21 - 3300:59:21 - 00:59:23 - 100:59:23 - 00:59:25 - 4200:59:25 - 00:59:28 - 100:59:28 - 00:59:34 - 4200:59:35 - 01:00:12 - 3301:00:12 - 01:00:14 - 101:00:15 - 01:01:22 - 4401:01:22 - 01:01:23 - 101:01:23 - 01:01:27 - 4401:01:27 - 01:01:43 - 101:01:43 - 01:01:54 - 3301:01:54 - 01:01:56 - 4401:01:56 - 01:01:59 - 3301:01:59 - 01:02:00 - 4401:02:00 - 01:02:02 - 3301:02:02 - 01:02:09 - 101:02:09 - 01:02:30 - 3301:02:30 - 01:02:33 - 101:02:33 - 01:02:35 - 4401:02:37 - 01:02:59 - 3301:02:59 - 01:03:00 - 101:03:00 - 01:03:03 - 3301:03:03 - 01:03:04 - 101:03:04 - 01:03:39 - 4401:03:39 - 01:03:54 - 101:03:54 - 01:06:02 - 1301:06:02 - 01:06:06 - 101:06:06 - 01:06:42 - 1901:06:42 - 01:06:44 - 101:06:44 - 01:07:14 - 1301:07:14 - 01:07:15 - 1301:07:15 - 01:07:17 - 1901:07:17 - 01:07:18 - 1301:07:18 - 01:07:20 - 1901:07:20 - 01:07:21 - 1301:07:21 - 01:07:48 - 1901:07:48 - 01:07:51 - 101:07:51 - 01:08:17 - 4001:08:17 - 01:08:18 - 101:08:18 - 01:08:50 - 1301:08:50 - 01:08:51 - 4001:08:51 - 01:08:52 - 1301:08:52 - 01:09:07 - 4001:09:07 - 01:09:08 - 1301:09:08 - 01:09:23 - 1301:09:23 - 01:09:24 - 1301:09:24 - 01:10:08 - 3901:10:08 - 01:10:09 - 101:10:09 - 01:10:12 - 3901:10:12 - 01:10:16 - 101:10:16 - 01:10:47 - 1301:10:47 - 01:10:48 - 101:10:48 - 01:11:24 - 1301:11:24 - 01:11:25 - 3901:11:25 - 01:11:42 - 1301:11:42 - 01:11:44 - 3901:11:44 - 01:11:46 - 1301:11:46 - 01:12:15 - 3901:12:15 - 01:12:20 - 101:12:20 - 01:12:56 - 2201:12:56 - 01:12:59 - 1301:12:59 - 01:13:00 - 101:13:00 - 01:13:03 - 1301:13:03 - 01:13:47 - 1301:13:47 - 01:13:48 - 101:13:48 - 01:13:51 - 1301:13:51 - 01:14:02 - 2201:14:02 - 01:14:08 - 1301:14:08 - 01:14:16 - 101:14:16 - 01:15:13 - 4401:15:14 - 01:15:15 - 101:15:15 - 01:15:53 - 1301:15:53 - 01:15:56 - 101:15:56 - 01:16:27 - 4401:16:27 - 01:16:29 - 101:16:29 - 01:17:07 - 1301:17:07 - 01:17:08 - 1301:17:08 - 01:17:10 - 101:17:11 - 01:17:52 - 4601:17:52 - 01:17:58 - 101:17:58 - 01:18:15 - 1301:18:15 - 01:18:17 - 101:18:17 - 01:18:18 - 4601:18:18 - 01:18:37 - 1301:18:37 - 01:18:38 - 4601:18:38 - 01:18:41 - 4001:18:41 - 01:18:42 - 1301:18:42 - 01:18:49 - 4001:18:49 - 01:19:23 - 1301:19:23 - 01:19:32 - 101:19:34 - 01:26:27 - 3701:26:27 - 01:26:31 - 101:26:32 - 01:27:35 - 4401:27:35 - 01:27:36 - 101:27:36 - 01:27:39 - 3701:27:39 - 01:27:40 - 101:27:40 - 01:28:42 - 3701:28:42 - 01:28:46 - 101:28:47 - 01:28:49 - 101:28:50 - 01:29:54 - 4001:29:54 - 01:29:55 - 101:29:55 - 01:31:00 - 3701:31:00 - 01:31:01 - 4001:31:01 - 01:31:17 - 3701:31:17 - 01:31:39 - 4001:31:40 - 01:32:25 - 3701:32:25 - 01:32:31 - 101:32:31 - 01:33:00 - 4201:33:01 - 01:34:49 - 3701:34:49 - 01:35:13 - 101:35:13 - 01:35:15 - 1301:35:15 - 01:35:19 - 101:35:19 - 01:35:23 - 1301:35:23 - 01:35:27 - 101:35:29 - 01:36:07 - 2201:36:07 - 01:36:08 - 101:36:09 - 01:36:45 - 3701:36:45 - 01:36:47 - 101:36:47 - 01:37:37 - 1301:37:37 - 01:37:52 - 101:37:54 - 01:38:30 - 3201:38:30 - 01:38:36 - 101:38:36 - 01:45:19 - 3201:45:19 - 01:45:26 - 101:45:26 - 01:45:27 - 2101:45:27 - 01:45:28 - 2101:45:28 - 01:46:47 - 1901:46:47 - 01:46:48 - 101:46:48 - 01:46:49 - 3201:46:49 - 01:47:46 - 2101:47:48 - 01:48:48 - 3201:48:48 - 01:48:49 - 2101:48:49 - 01:49:11 - 3201:49:11 - 01:49:12 - 101:49:12 - 01:49:15 - 1901:49:15 - 01:49:16 - 101:49:16 - 01:49:22 - 2101:49:22 - 01:49:25 - 101:49:26 - 01:49:29 - 4401:49:29 - 01:49:38 - 101:49:38 - 01:50:42 - 801:50:42 - 01:50:44 - 101:50:47 - 01:51:48 - 401:51:48 - 01:51:58 - 101:51:58 - 01:52:58 - 201:52:58 - 01:53:00 - 101:53:00 - 01:54:08 - 601:54:10 - 01:54:32 - 101:54:33 - 01:54:53 - 4201:54:55 - 01:54:56 - 101:54:57 - 01:54:59 - 101:54:59 - 01:55:07 - 4201:55:07 - 01:55:53 - 3201:55:53 - 01:55:56 - 101:55:56 - 01:57:41 - 4401:57:41 - 01:57:49 - 101:57:49 - 01:58:15 - 102:08:23 - 02:09:47 - 102:09:47 - 02:13:02 - 30 -
5.a
De Stedelijke commissie wordt geïnformeerd over de laatste ontwikkelingen en stand van zaken mbt de noodopvang vluchtelingen op Vliegveld Twenthe. Hierbij is voldoende gelegenheid voor vragen en om met het college en met elkaar hierover in gesprek te gaan. Als onderlegger voor de bespreking zijn 2 actuele brieven ter informatie bijgevoegd:
- (30 december 2021) Brief aan de raad: Bestuursovereenkomst tussen gemeente Enschede en het COA over de vestiging van een tijdelijke en acute noodopvanglocatie
- (10 januari 2022) Brief aan de Staatssecretaris Asiel en Migratie: Aanwijzing acute noodopvang asielzoekers
Daarnaast zijn op https://www.enschede.nl/noodopvang-asielzoekers onder het kopje 'Belangrijke informatie noodopvang' ook alle nieuwsbrieven en de verslagen van het noaberoverleg te vinden.
02:12:06 - 02:13:02 - 3002:13:02 - 02:13:09 - 102:13:09 - 02:13:38 - 202:13:39 - 02:13:53 - 102:13:54 - 02:16:41 - 1002:16:41 - 02:16:49 - 102:16:49 - 02:17:17 - 4402:17:18 - 02:17:20 - 102:17:20 - 02:17:42 - 1002:17:43 - 02:17:56 - 102:17:56 - 02:18:55 - 1202:18:56 - 02:19:05 - 102:19:05 - 02:19:29 - 4002:19:29 - 02:19:54 - 1202:19:56 - 02:19:57 - 102:19:57 - 02:19:58 - 1002:19:58 - 02:20:01 - 102:20:01 - 02:20:02 - 1002:20:02 - 02:20:03 - 102:20:03 - 02:20:21 - 4402:20:22 - 02:20:28 - 102:20:28 - 02:22:32 - 1002:22:36 - 02:22:38 - 102:22:39 - 02:22:43 - 102:22:43 - 02:22:49 - 402:22:49 - 02:22:52 - 102:22:52 - 02:23:14 - 402:23:14 - 02:23:23 - 102:23:23 - 02:23:42 - 4402:23:43 - 02:23:46 - 102:23:46 - 02:24:41 - 1002:24:41 - 02:24:42 - 102:24:42 - 02:24:43 - 1002:24:43 - 02:25:19 - 402:25:21 - 02:25:25 - 102:25:25 - 02:26:00 - 3502:26:00 - 02:26:13 - 102:26:13 - 02:26:18 - 3502:26:18 - 02:26:21 - 102:26:21 - 02:27:01 - 1202:27:03 - 02:27:06 - 102:27:06 - 02:27:57 - 3302:27:57 - 02:28:25 - 102:28:25 - 02:33:16 - 4602:33:16 - 02:33:24 - 102:33:24 - 02:33:37 - 3002:33:37 - 02:33:47 - 102:33:47 - 02:33:56 - 4402:33:56 - 02:33:59 - 3002:33:59 - 02:36:22 - 4402:36:22 - 02:36:36 - 102:36:40 - 02:36:43 - 102:36:43 - 02:37:50 - 4202:37:51 - 02:37:53 - 102:37:53 - 02:38:22 - 4002:38:22 - 02:38:28 - 3002:38:28 - 02:40:11 - 4002:40:11 - 02:40:13 - 4602:40:13 - 02:40:17 - 102:40:17 - 02:40:34 - 4602:40:35 - 02:40:38 - 102:40:38 - 02:41:07 - 4002:41:07 - 02:41:10 - 102:41:10 - 02:44:05 - 3902:44:05 - 02:44:09 - 102:44:09 - 02:44:34 - 1302:44:34 - 02:44:36 - 3902:44:36 - 02:44:37 - 1302:44:39 - 02:44:43 - 102:44:43 - 02:47:17 - 3702:47:17 - 02:47:40 - 3702:47:40 - 02:47:43 - 102:47:43 - 02:48:50 - 4602:48:51 - 02:48:52 - 3702:48:52 - 02:48:55 - 102:48:55 - 02:50:01 - 3702:50:01 - 02:50:02 - 4602:50:02 - 02:50:05 - 102:50:05 - 02:50:56 - 4602:50:56 - 02:51:02 - 102:51:02 - 02:51:21 - 4402:51:21 - 02:51:24 - 4402:51:24 - 02:51:26 - 4402:51:26 - 02:51:36 - 3002:51:36 - 02:51:37 - 4402:51:37 - 02:51:55 - 102:51:55 - 02:51:57 - 3702:51:57 - 02:52:01 - 102:52:01 - 02:53:40 - 3502:53:40 - 02:53:43 - 102:53:43 - 02:53:44 - 3502:53:44 - 02:54:17 - 4002:54:18 - 02:56:09 - 3502:56:09 - 02:56:12 - 102:56:12 - 02:56:55 - 3302:56:55 - 02:56:59 - 4602:56:59 - 02:57:03 - 3302:57:03 - 02:58:01 - 4602:58:01 - 02:58:03 - 3302:58:03 - 02:58:06 - 102:58:06 - 02:58:47 - 3302:58:47 - 02:58:49 - 4602:58:49 - 02:58:58 - 3302:58:58 - 02:59:25 - 4602:59:25 - 02:59:26 - 3302:59:26 - 02:59:29 - 102:59:29 - 03:01:52 - 3303:01:52 - 03:02:01 - 103:02:01 - 03:04:49 - 1303:04:49 - 03:05:03 - 3003:05:03 - 03:06:06 - 1303:06:06 - 03:06:09 - 103:06:09 - 03:07:32 - 1903:07:32 - 03:07:35 - 103:07:35 - 03:08:28 - 2103:08:29 - 03:08:32 - 103:08:32 - 03:08:59 - 3503:09:01 - 03:09:06 - 103:09:06 - 03:09:55 - 2203:09:56 - 03:09:58 - 103:09:58 - 03:10:22 - 3903:10:22 - 03:10:36 - 103:10:36 - 03:10:39 - 3003:10:39 - 03:11:11 - 4603:11:11 - 03:11:13 - 103:11:13 - 03:11:14 - 3703:11:14 - 03:11:19 - 103:11:19 - 03:11:27 - 3003:14:18 - 03:14:25 - 103:14:25 - 03:15:01 - 3703:15:03 - 03:15:19 - 103:15:19 - 03:15:22 - 4603:15:22 - 03:15:27 - 103:15:27 - 03:15:42 - 4603:15:44 - 03:15:53 - 103:15:53 - 03:23:41 - 3003:23:41 - 03:23:42 - 2903:23:42 - 03:23:44 - 3003:23:44 - 03:26:32 - 2903:26:32 - 03:26:37 - 103:26:37 - 03:26:39 - 2903:26:39 - 03:27:13 - 4603:27:14 - 03:27:15 - 3003:27:15 - 03:27:17 - 103:27:17 - 03:27:27 - 3003:27:28 - 03:27:33 - 103:27:35 - 03:27:37 - 2903:27:37 - 03:27:39 - 103:27:39 - 03:27:40 - 2903:27:40 - 03:27:42 - 103:27:42 - 03:27:46 - 3003:27:46 - 03:27:53 - 3303:27:53 - 03:28:00 - 103:28:00 - 03:28:08 - 3303:28:08 - 03:28:24 - 3003:28:25 - 03:28:28 - 103:28:28 - 03:28:46 - 1303:28:46 - 03:28:47 - 103:28:47 - 03:28:52 - 3003:28:52 - 03:29:24 - 2903:29:25 - 03:29:34 - 103:29:34 - 03:30:00 - 4203:30:02 - 03:30:04 - 103:30:04 - 03:30:33 - 4403:30:33 - 03:30:34 - 103:30:34 - 03:30:48 - 3003:30:48 - 03:31:04 - 4403:31:04 - 03:31:07 - 3003:31:09 - 03:31:16 - 103:31:16 - 03:32:05 - 4403:32:05 - 03:32:07 - 103:32:07 - 03:32:56 - 203:32:56 - 03:33:15 - 3003:33:16 - 03:33:29 - 103:33:31 - 03:33:35 - 103:33:35 - 03:33:45 - 1003:33:47 - 03:34:03 - 103:37:01 - 03:37:04 - 103:37:33 - 03:37:36 - 103:37:53 - 03:38:54 - 1 -
5.b
Bijlagen
-
5.c
Bijlagen
-
6.a
Bijlagen
03:37:58 - 03:38:54 - 103:38:54 - 03:41:21 - 3303:41:21 - 03:41:23 - 103:41:23 - 03:41:55 - 1303:41:57 - 03:41:59 - 103:42:00 - 03:44:22 - 3503:44:22 - 03:44:26 - 103:44:26 - 03:44:29 - 3703:44:29 - 03:44:30 - 3503:44:30 - 03:44:32 - 103:44:32 - 03:44:36 - 1903:44:36 - 03:44:37 - 3503:44:37 - 03:44:38 - 103:44:38 - 03:44:39 - 3503:44:39 - 03:46:20 - 3903:46:20 - 03:46:22 - 103:46:23 - 03:47:48 - 4003:47:48 - 03:47:52 - 103:47:52 - 03:48:34 - 2203:48:34 - 03:48:35 - 103:48:35 - 03:49:50 - 4203:49:52 - 03:49:54 - 103:49:54 - 03:56:22 - 4403:56:22 - 03:56:28 - 103:56:28 - 03:59:30 - 4603:59:30 - 03:59:40 - 103:59:40 - 04:00:12 - 4404:00:13 - 04:00:54 - 4604:00:54 - 04:00:56 - 104:00:56 - 04:00:57 - 4604:00:57 - 04:01:48 - 3304:01:49 - 04:02:14 - 4604:02:15 - 04:02:26 - 104:02:26 - 04:02:42 - 3204:02:42 - 04:02:44 - 3204:02:44 - 04:02:46 - 104:02:46 - 04:04:57 - 3204:04:57 - 04:04:59 - 104:04:59 - 04:05:01 - 3204:05:01 - 04:05:03 - 104:05:04 - 04:08:01 - 3004:08:01 - 04:08:02 - 104:08:02 - 04:08:32 - 3004:08:32 - 04:08:35 - 104:08:35 - 04:08:36 - 3004:08:36 - 04:09:12 - 3504:09:12 - 04:10:43 - 3004:10:43 - 04:10:45 - 104:10:45 - 04:11:15 - 3904:11:15 - 04:16:15 - 3004:16:15 - 04:16:17 - 104:16:17 - 04:16:22 - 3004:16:22 - 04:16:29 - 104:16:29 - 04:18:02 - 3204:18:02 - 04:18:12 - 104:18:13 - 04:18:49 - 3304:18:49 - 04:18:54 - 104:18:54 - 04:19:24 - 3004:19:24 - 04:19:25 - 3004:19:25 - 04:19:26 - 104:19:26 - 04:19:39 - 1304:19:39 - 04:19:40 - 104:19:40 - 04:19:48 - 3004:19:48 - 04:19:49 - 104:19:49 - 04:19:50 - 104:19:50 - 04:20:29 - 4404:20:29 - 04:20:43 - 104:20:43 - 04:20:57 - 4404:20:57 - 04:21:20 - 3204:21:20 - 04:21:21 - 104:21:21 - 04:21:45 - 1304:21:45 - 04:22:05 - 104:22:33 - 04:22:35 - 104:23:32 - 04:23:35 - 104:23:55 - 04:24:33 - 1 -
6.b
In 2021 heeft de rekenkamercommissie een onderzoek laten uitvoeren naar de financiële, personele, organisatorische en maatschappelijke effecten van de CFO-operatie (Compacte en Flexibele Organisatie). Er is onderzocht of de huidige gemeentelijke organisatie compacter en flexibeler is dan de gemeentelijke organisatie van 2012. En welke van de doelen zijn gerealiseerd die de gemeente met CFO voor 2015 had gesteld.
Het college is gevraagd een reactie te geven op dit onderzoek. Het college van de gemeente Enschede herkent zich in grote lijn in de conclusies van het onderzoek. De rode draad van de conclusies is dat de CFO-operatie werd ingehaald door decentralisaties, marktontwikkelingen en conjunctuurverbeteringen. Het takenpakket van de gemeente is in de CFO-periode gegroeid en de omvang van het aantal medewerkers is gelijk gebleven. De bestuurlijke en ambtelijke ambities bleven daarbij onverminderd hoog. Medewerkers ervaren hierdoor nu een hogere werkdruk. De CFO-operatie heeft geen duidelijke eindmarkering gekend en viel uiteen in meerdere projecten. De wijze van sturing en projectmatig werken kan beter georganiseerd worden. De financiële doelstelling is echter wel gehaald. Het college neemt de aanbevelingen ter harte.Bijlagen
-
7.a
De rekenkamercommissie heeft onderzoek gedaan naar het welzijnsbeleid in de gemeente Enschede. De rekenkamercommissie heeft conclusies en aanbevelingen geformuleerd, die middels dit raadsvoorstel aan de gemeenteraad worden aangeboden.
Bijlagen
04:24:04 - 04:24:33 - 104:24:34 - 04:26:49 - 3304:26:49 - 04:26:51 - 104:26:52 - 04:27:02 - 1304:27:02 - 04:27:10 - 104:27:11 - 04:30:11 - 3504:30:11 - 04:30:12 - 104:30:12 - 04:30:16 - 3704:30:16 - 04:30:22 - 104:30:22 - 04:31:31 - 4204:31:31 - 04:31:32 - 104:31:32 - 04:31:33 - 4204:31:33 - 04:32:59 - 3504:32:59 - 04:33:00 - 4204:33:00 - 04:34:25 - 3504:34:25 - 04:34:28 - 104:34:28 - 04:36:32 - 3704:36:33 - 04:36:52 - 104:36:52 - 04:38:23 - 3904:38:23 - 04:38:25 - 104:38:26 - 04:40:02 - 1904:40:02 - 04:40:05 - 104:40:05 - 04:42:05 - 4004:42:05 - 04:42:06 - 104:42:07 - 04:42:24 - 2204:42:24 - 04:42:33 - 104:42:34 - 04:42:44 - 4204:42:44 - 04:42:48 - 104:42:48 - 04:44:05 - 4204:44:05 - 04:44:06 - 104:44:06 - 04:44:08 - 4204:44:08 - 04:44:27 - 3704:44:27 - 04:44:35 - 3704:44:35 - 04:44:41 - 4204:44:41 - 04:44:46 - 3704:44:46 - 04:44:51 - 104:44:51 - 04:44:54 - 4204:44:54 - 04:44:56 - 104:44:56 - 04:47:15 - 4204:47:15 - 04:47:16 - 104:47:16 - 04:48:34 - 4204:48:34 - 04:48:35 - 3704:48:35 - 04:48:39 - 4204:48:39 - 04:48:42 - 104:48:42 - 04:49:45 - 4204:49:45 - 04:49:49 - 104:49:49 - 04:50:15 - 4204:50:15 - 04:50:16 - 3904:50:16 - 04:50:18 - 4204:50:18 - 04:50:34 - 3904:50:34 - 04:50:35 - 4204:50:35 - 04:50:38 - 104:50:38 - 04:51:32 - 3504:51:32 - 04:51:40 - 104:51:40 - 04:52:43 - 3304:52:43 - 04:52:47 - 104:52:47 - 04:53:03 - 4404:53:03 - 04:53:12 - 104:53:12 - 04:55:10 - 4404:55:10 - 04:55:19 - 104:55:22 - 04:56:07 - 4604:56:07 - 04:56:08 - 104:56:08 - 04:56:43 - 1304:56:43 - 04:56:46 - 104:56:47 - 05:01:32 - 3205:01:32 - 05:01:35 - 105:01:35 - 05:01:36 - 3005:01:36 - 05:01:37 - 105:01:37 - 05:10:36 - 3005:10:36 - 05:10:55 - 105:10:55 - 05:10:59 - 4205:10:59 - 05:11:50 - 4205:11:50 - 05:11:56 - 105:11:56 - 05:11:57 - 105:11:57 - 05:12:09 - 3005:12:11 - 05:12:12 - 105:12:12 - 05:12:15 - 1 -
7.b
In opdracht van de rekenkamercommissie heeft onderzoeksbureau CAB een onderzoek uitgevoerd naar het Nieuw Enschedees Welzijnsbeleid (NEW). Het is een evaluatie van zowel de doelmatigheid als doeltreffendheid van het NEW beleid. De rekenkamercommissie komt tot de conclusie dat het welzijnsbeleid werkt, maar ook kraakt. Ze trekt een aantal conclusies en geeft een aantal aanbevelingen. Het college herkent het geschetste beeld en neemt alle aanbevelingen over. In het rapport staan bevindingen die we direct kunnen meenemen bij het proces van de doorontwikkeling van de toegang waarin we de wijkwijzer en de sociale basis(infrastructuur) gaan versterken. Daarnaast gaan we zelf nog een evaluatie naar doelmatigheid uitvoeren om lessen te leren van de ervaring die we met de uitvoering van het NEW beleid hebben opgedaan. Over het onderzoek van de rekenkamer en de evaluatie naar doelmatigheid gaan we graag met de raad in gesprek.
Bijlagen
-
8Sluiting