Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu

Agendapunten

  1. 1
    Opening en mededelingen
  2. 2

  3. 3
    Voorstel hamerstukken voor de eerstvolgende raadsvergadering (onderaan de agenda)
  4. 4

    Er zijn geen vragen ingediend.

  5. 5

    Omdat het RVS Ontwikkelingsplan de Eschmarke 2012 een uitwerking is van de Stedelijke Koers en dit stedelijke kaders betreft stelt de rekeningencommissie voor om dit RVS te agenderen voor de stedelijke commissie. Financieel technische vragen dienen vooraf gesteld en beantwoord worden aan de behandeling in de stedelijke commissie.


    Het College van B&W heeft besloten om aan de Gemeenteraad het Ontwikkelingsplan Eschmarke 2012 ter vaststelling voor te leggen. Het ontwikkelingsplan is de uitwerking van de reeds vastgestelde Stedelijke Koers voor de Eschmarke. Daarbij is uitgegaan van het gefaseerd afronden van vergevorderde deelplannen zoals de Leuriks-Oost, Eilermarke en de Driehoek met in totaal ca. 150 woningen en het stopzetten van de nog niet gestarte deelplannen ten noorden van de Gronausestraat, namelijk Eschmarkerveld, Boswonen-Noord, Deelplan 15 en 16. Ook een aantal kleine bouwplannen worden voorlopig uitgesteld (kavels Cascade en Eilermarke) of uit de verkoop gehaald namelijk plan De Vlindertuin (Eilermarke) en plan de Dinkelhoeve (Eekmaat-West). In totaal zijn er nu in de Eschmarke ca. 2.850 woningen gerealiseerd. Met dit besluit worden in totaal ca. 1.500 woningen niet meer gebouwd. De reserve van het grondbedrijf verslechtert hierdoor met 9,1 miljoen euro. De verslechtering wordt gedekt met de in de Programmabegroting opgenomen financieringsmiddelen conform Stedelijke Koers.

  6. 6

    In de visie op de ambulante handel 2012 wordt gesteld dat de markt bedrijfsmatiger moet worden. Hiertoe wordt de marktverordening aangepast. In de marktverordening 2013 wordt gewerkt met een nieuw model (een verordening met inrichtingsplannen), worden onnodige regels geschrapt, wordt een selectiestelsel ingevoerd en vervallen op termijn rechten als anciënniteit en wachtlijsten. Het wordt in de nieuwe verordening ook mogelijk om zonder beperkingen een standplaats over te dragen.

  7. 7

    Aangemeld door mevr. C.J.M. Hannink / GroenLinks
    motivatie: ¿Veel huidige functies komen te vervallen, nieuwe functionarissen nemen op veel plaatsen hun plek in. Gevaar van verspilling van kennis en kunde is groot. Je zou misschien kunnen spreken van kapitaalvernietiging van opgebouwde ervaringen.
    Vooral waar het werken met vrijwilligers betreft is dat kwetsbaar. Daar is behoefte aan kennis en een goede band die in jaren gevestigd wordt.
    Ook het tijdelijke van de functie, de subsidie duurt drie jaar, en het gegeven dat partners verantwoordelijk zijn voor de cofinanciering maakt dat voor de nieuwe functionarissen de toekomst en voortzetting van de functie onzeker blijft. Eerst groeien in de functie, dan weer op straat staan is verspilling van inzet en arbeidskracht.¿

  8. 8
    Sluiting
  9. 99
    VOORSTEL HAMERSTUKKEN
  10. 99.1

    De gemeenteraad is opdrachtgever voor de accountantscontrole van de gemeenterekening. In het kader van de controleopdracht dient de Raad volgens het Besluit accountantscontrole provincies en gemeenten, hernoemd als besluit accountantscontrole decentrale overheden (Bado) een controleprotocol vast te stellen dat voor de accountant het normenkader is voor zijn controlewerkzaamheden. In het vast te stellen controleprotocol 2013 worden nadere aanwijzingen gegeven aan de accountant voor de reikwijdte van de accountantscontrole over het verslagjaar 2013, de daarvoor geldende normstellingen en de daarbij te hanteren goedkeurings- en rapporteringstoleranties.

  11. 99.2

    De 1ste nota van wijziging 2013 is een voorstel om de gemeentebegroting op een aantal technische punten te wijzigen.