Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Stedelijke commissie - BESTUUR EN MIDDELEN

maandag 22 mei 2023

19:00 - 23:00
Locatie

Stadhuis, Raadzaal

Voorzitter
R. Denneboom
Agenda documenten

Uitzending

Agendapunten

  1. 1

    00:00:14 - 00:01:56 - 1
  2. 2

    • Vaststellen agenda
    • Kennisnemen van het verslag van de vergadering van 9 mei 2023 (voor commissieleden ligt het verslag van het geheime agendapunt van 9 mei 2023 ter inzage in de kast voor geheime stukken bij de griffie t/m maandag 22 mei)
    • Mededelingen
    00:01:49 - 00:01:56 - 1
    00:01:56 - 00:02:21 - 1
    00:02:21 - 00:03:55 - 1
  3. 3

    Openbaar, muv bijlage 4


    Het Meerjaren Perspectief Grondbedrijf (MPG) bevat de financiële vertaling van alle ruimtelijke en programmatische ontwikkelingen in het Grondbedrijf. Jaarlijks wordt voor al deze projecten op 31 december de balans opgemaakt. Het afgelopen jaar laat het navolgende beeld zien.


    Na een periode van sterk oplopende woningprijzen, heeft de woningmarkt in 2022 een kantelpunt bereikt. Hoewel er op jaarbasis nog sprake was van een lichte stijging van de woningprijzen, is de verwachting dat de woningprijzen zullen gaan dalen. De hogere rente en gestegen bouwkosten zorgen voor een verminderde  financierbaarheid van woningen voor particulieren en de bouwprojecten van beleggers. Ondanks de ontwikkelingen van kosten en prijzen stonden in 2022 de opbrengsten van de grondexploitaties niet onder druk, de bouwkosten namen echter wel snel toe. Het effect van de toegenomen kosten werd deels ook weer teniet gedaan door toegenomen (incidentele) opbrengsten, waardoor de financiële gevolgen op MPG totaalniveau in 2022 beperkt bleven. De grondverkopen voor bedrijventerreinen en woningbouwkavels voor particulier opdrachtgeverschap verliepen conform prognose. Daar tegenover bleven grondverkopen voor projectmatige woningbouw achter en ook de verkoop van bouwgrond voor kantoren liet, evenals in vorige jaren, (nog) geen verbetering zien.


    De diverse projecten in het MPG 2023 laten per saldo een totale verslechtering zien van € 0,6 miljoen. Deze verslechtering komt ten laste van de Reserve Grondbedrijf, waardoor deze afneemt tot € 25,7 miljoen positief per 31-12-2022. Naast de toegenomen Reserve Grondbedrijf zijn, ten opzichte van het MPG 2022, ook de risico’s van de grondexploitaties toegenomen. Het gaat daarbij om een bedrag van € 1,4 miljoen, waarmee de vereiste weerstandscapaciteit per 1-1-2023 uitkomt op € 14,9 miljoen. Deze toename wordt voornamelijk veroorzaakt doordat is gerekend met de mogelijke effecten van een terugval van de vastgoedmarkt (in het bijzonder de verslechterde marktontwikkelingen voor de projectmatige woningbouw).

    00:03:32 - 00:03:55 - 1
    00:03:55 - 00:04:00 - 1
    00:04:00 - 00:04:01 - 39
    00:04:01 - 00:04:02 - 1
    00:04:02 - 00:04:03 - 39
    00:04:03 - 00:04:04 - 39
    00:04:04 - 00:04:05 - 37
    00:04:05 - 00:04:07 - 1
    00:04:07 - 00:04:08 - 1
    00:04:08 - 00:04:09 - 45
    00:04:09 - 00:04:18 - 1
    00:04:18 - 00:04:20 - 45
    00:04:20 - 00:04:30 - 1
    00:04:30 - 00:05:39 - 1
    00:05:41 - 00:06:43 - 34
    00:06:43 - 00:06:49 - 1
    00:07:00 - 00:07:01 - 1
    00:07:01 - 00:07:14 - 1
    00:07:19 - 00:07:21 - 42
    00:07:21 - 00:07:22 - 30
    00:07:23 - 00:07:26 - 49
    00:07:28 - 00:07:37 - 1
    00:07:39 - 00:08:04 - 49
    00:08:04 - 00:08:07 - 33
    00:08:07 - 00:08:08 - 49
    00:08:08 - 00:08:16 - 33
    00:08:16 - 00:09:01 - 49
    00:09:02 - 00:09:06 - 1
    00:09:06 - 00:09:07 - 1
    00:09:08 - 00:09:32 - 37
    00:09:32 - 00:10:05 - 49
    00:10:06 - 00:10:18 - 1
    00:10:19 - 00:11:24 - 37
    00:11:25 - 00:11:27 - 1
    00:11:27 - 00:12:46 - 38
    00:12:48 - 00:12:50 - 1
    00:13:02 - 00:14:00 - 49
    00:14:00 - 00:14:05 - 1
    00:14:05 - 00:14:18 - 37
    00:14:18 - 00:14:19 - 1
    00:14:19 - 00:14:23 - 1
    00:14:23 - 00:14:31 - 49
    00:14:32 - 00:14:40 - 1
    00:14:40 - 00:16:53 - 42
    00:16:53 - 00:16:56 - 1
    00:16:56 - 00:17:32 - 41
    00:17:33 - 00:18:10 - 1
    00:18:10 - 00:21:23 - 30
    00:21:23 - 00:21:25 - 37
    00:21:25 - 00:21:27 - 30
    00:21:27 - 00:21:41 - 37
    00:21:42 - 00:21:49 - 37
    00:21:49 - 00:22:24 - 30
    00:22:24 - 00:22:25 - 37
    00:22:25 - 00:22:34 - 30
    00:22:34 - 00:22:36 - 30
    00:22:36 - 00:22:44 - 1
    00:22:44 - 00:22:45 - 30
    00:22:45 - 00:23:12 - 37
    00:23:12 - 00:25:42 - 30
    00:25:42 - 00:25:56 - 37
    00:25:57 - 00:27:10 - 30
    00:27:10 - 00:27:12 - 34
    00:27:12 - 00:27:27 - 30
    00:27:27 - 00:27:28 - 1
    00:27:28 - 00:27:32 - 30
    00:27:32 - 00:27:38 - 1
    00:27:38 - 00:28:07 - 30
    00:28:07 - 00:28:08 - 1
    00:28:08 - 00:28:10 - 30
    00:28:10 - 00:28:11 - 1
    00:28:11 - 00:28:45 - 34
    00:28:45 - 00:30:29 - 30
    00:30:29 - 00:30:42 - 34
    00:30:42 - 00:31:41 - 30
    00:31:41 - 00:31:54 - 1
    00:31:54 - 00:31:55 - 30
    00:31:55 - 00:32:45 - 39
    00:32:46 - 00:32:48 - 1
    00:32:48 - 00:35:08 - 30
    00:35:08 - 00:35:16 - 1
    00:35:16 - 00:35:28 - 37
    00:35:29 - 00:36:22 - 30
    00:36:22 - 00:36:32 - 37
    00:36:33 - 00:37:19 - 30
    00:37:19 - 00:37:21 - 1
    00:37:21 - 00:37:27 - 34
    00:37:28 - 00:37:31 - 30
    00:37:31 - 00:37:32 - 1
    00:37:32 - 00:38:21 - 30
    00:38:21 - 00:38:23 - 30
    00:38:23 - 00:38:25 - 1
    00:38:25 - 00:38:39 - 34
    00:38:39 - 00:39:20 - 30
    00:39:20 - 00:40:26 - 1
  4. 4

    We sluiten het jaar 2022 af met een positief saldo van 6,8 miljoen euro. Toen de gemeenteraad in november 2021 de gemeentebegroting 2022 vaststelde, voorzagen we nog een nadelig saldo van 11,6 miljoen euro. Het positieve resultaat is vooral het gevolg van incidentele effecten en het afwijkende inkomsten- en uitgavenpatroon door Corona en de gevolgen van de oorlog in Oekraïne.
    We hebben de voorgenomen activiteiten voor een groot deel kunnen uitvoeren. Gebrek aan personeel, grondstoffen en op onderdelen geld hebben er toe geleid dat we niet alles hebben kunnen doen en met de snelheid zoals gepland. Dit heeft geleid tot financiële voordelen, maar het betekent ook dat we niet altijd de maatschappelijke resultaten hebben kunnen boeken die we wilden. De genoemde beperkingen, zoals personeelskrapte gaan ook de komende jaren nog een belangrijke rol spelen.
    Hoewel de financiële situatie van Enschede sterk verbeterd is, zijn er nog flinke financiële uitdagingen richting de meerjarenbegroting 2024-2027. Een bepalende factor daarbij is de omvang van het gemeentefonds en hoe de herijking van het verdeelmodel gemeentefonds uitpakt.

    00:39:45 - 00:40:26 - 1
    00:50:51 - 00:53:01 - 1
    00:53:03 - 00:54:14 - 30
    00:54:14 - 00:54:28 - 1
    00:54:28 - 00:54:40 - 30
    00:54:40 - 00:54:54 - 1
    00:55:00 - 00:55:30 - 30
    00:55:30 - 00:55:36 - 1
    00:55:37 - 00:56:29 - 39
    00:56:29 - 00:56:31 - 1
    00:56:31 - 00:57:09 - 45
    00:57:09 - 00:58:00 - 1
    00:58:02 - 00:58:23 - 30
    00:58:23 - 00:58:25 - 1
    00:58:25 - 00:59:12 - 39
    00:59:12 - 00:59:55 - 1
    00:59:56 - 01:00:32 - 30
    01:00:32 - 01:00:50 - 1
    01:00:50 - 01:01:06 - 39
    01:01:07 - 01:01:55 - 1
    01:01:56 - 01:02:31 - 41
    01:02:31 - 01:02:34 - 1
    01:02:34 - 01:02:43 - 30
    01:02:44 - 01:02:46 - 1
    01:02:46 - 01:03:14 - 45
    01:03:14 - 01:03:16 - 1
    01:03:16 - 01:03:43 - 30
    01:03:45 - 01:04:07 - 1
    01:04:11 - 01:06:15 - 31
    01:06:15 - 01:06:28 - 1
    01:06:28 - 01:06:45 - 39
    01:06:45 - 01:09:55 - 31
    01:09:55 - 01:09:59 - 1
    01:09:59 - 01:10:01 - 31
    01:10:01 - 01:10:30 - 42
    01:10:30 - 01:12:45 - 31
    01:12:45 - 01:13:02 - 41
    01:13:02 - 01:13:11 - 31
    01:13:11 - 01:13:14 - 1
    01:13:14 - 01:13:15 - 31
    01:13:15 - 01:14:16 - 36
    01:14:16 - 01:15:31 - 31
    01:15:31 - 01:15:33 - 1
    01:15:33 - 01:15:34 - 31
    01:15:34 - 01:16:07 - 37
    01:16:07 - 01:17:45 - 31
    01:17:45 - 01:18:48 - 36
    01:18:48 - 01:23:34 - 31
    01:23:34 - 01:23:35 - 1
    01:23:35 - 01:23:36 - 31
    01:23:36 - 01:24:08 - 39
    01:24:08 - 01:24:54 - 31
    01:24:54 - 01:25:19 - 30
    01:25:19 - 01:25:21 - 31
    01:25:21 - 01:25:22 - 31
    01:25:22 - 01:25:35 - 39
    01:25:35 - 01:25:46 - 30
    01:25:46 - 01:27:18 - 31
    01:27:18 - 01:27:19 - 36
    01:27:19 - 01:27:23 - 31
    01:27:23 - 01:27:38 - 36
    01:27:38 - 01:27:39 - 31
    01:27:39 - 01:27:43 - 30
    01:27:43 - 01:27:48 - 1
    01:27:48 - 01:27:53 - 30
    01:27:53 - 01:28:46 - 36
    01:28:47 - 01:29:35 - 30
    01:29:35 - 01:29:46 - 1
    01:29:46 - 01:30:14 - 35
    01:30:14 - 01:30:16 - 1
    01:30:16 - 01:30:55 - 39
    01:30:55 - 01:31:16 - 1
    01:31:16 - 01:33:24 - 31
    01:33:24 - 01:33:27 - 1
    01:33:27 - 01:33:30 - 31
    01:33:30 - 01:33:55 - 37
    01:33:55 - 01:33:56 - 31
    01:33:56 - 01:33:57 - 1
    01:33:57 - 01:35:13 - 31
    01:35:13 - 01:35:15 - 1
    01:35:15 - 01:35:24 - 37
    01:35:24 - 01:35:26 - 31
    01:35:26 - 01:35:36 - 37
    01:35:36 - 01:35:42 - 31
    01:35:42 - 01:35:43 - 30
    01:35:43 - 01:35:54 - 31
    01:35:54 - 01:36:41 - 30
    01:36:42 - 01:38:27 - 31
    01:38:27 - 01:38:29 - 1
    01:38:29 - 01:39:00 - 31
    01:39:00 - 01:39:03 - 1
    01:39:03 - 01:39:04 - 31
    01:39:04 - 01:39:26 - 41
    01:39:26 - 01:40:17 - 31
    01:40:17 - 01:40:33 - 1
    01:40:33 - 01:40:34 - 31
    01:40:34 - 01:41:03 - 39
    01:41:03 - 01:41:23 - 31
    01:41:23 - 01:41:53 - 39
    01:41:53 - 01:42:25 - 31
    01:42:25 - 01:42:27 - 31
    01:42:27 - 01:42:28 - 1
    01:42:28 - 01:42:30 - 31
    01:42:30 - 01:43:08 - 45
    01:43:08 - 01:43:42 - 31
    01:43:43 - 01:43:46 - 1
    01:43:46 - 01:44:37 - 39
    01:44:37 - 01:45:16 - 31
    01:45:16 - 01:46:09 - 1
  5. 5

    Openbaar, muv bijlage 14!
    Enschede neemt deel aan een aantal zogenaamde gemeenschappelijke regelingen. Denk aan de Veiligheidsregio Twente of de Stadsbank. Dit zijn organisaties waarin Enschede, met andere overheden, samenwerkt aan de uitvoering van publieke taken. Deze organisaties hebben de wettelijke verplichting om aan de gemeenteraden van de deelnemende gemeenten de ontwerpbegroting aan te bieden ter reactie. Wat gaan ze volgend jaar doen en draagt dat bij aan wat belangrijk is voor Enschede? Hoeveel gaat dat kosten? Welke (financiële) risico's lopen ze? De Enschedese regelingen hebben de financiële stukken allemaal tijdig aangeleverd. Deze worden nu door het college aan de gemeenteraad aangeboden met een advies wel of geen zienswijze in te dienen.

    Bijlagen

    01:46:03 - 01:46:09 - 1
    01:51:12 - 01:52:11 - 1
    01:52:11 - 01:53:32 - 1
    01:53:33 - 01:53:48 - 35
    01:53:48 - 01:54:08 - 1
    01:54:08 - 01:54:47 - 30
    01:54:47 - 01:54:49 - 1
    01:54:49 - 01:56:51 - 30
    01:56:51 - 01:56:52 - 1
    01:56:52 - 01:56:54 - 30
    01:56:54 - 01:57:09 - 36
    01:57:10 - 01:57:32 - 30
    01:57:32 - 01:57:38 - 1
    01:57:38 - 01:57:54 - 42
    01:57:54 - 01:58:01 - 1
    01:58:02 - 01:58:04 - 1
    01:58:04 - 01:59:14 - 30
    01:59:14 - 01:59:30 - 1
    01:59:30 - 01:59:41 - 30
    01:59:41 - 02:00:02 - 1
    02:00:03 - 02:02:10 - 33
    02:02:10 - 02:02:15 - 1
    02:02:15 - 02:02:21 - 39
    02:02:23 - 02:02:30 - 33
    02:02:30 - 02:02:39 - 1
    02:02:39 - 02:04:43 - 36
    02:04:43 - 02:04:46 - 1
    02:04:46 - 02:05:20 - 37
    02:05:20 - 02:05:51 - 1
    02:05:53 - 02:05:54 - 37
    02:05:54 - 02:05:58 - 37
    02:06:02 - 02:06:51 - 30
    02:06:51 - 02:06:52 - 1
    02:06:52 - 02:06:53 - 30
    02:06:53 - 02:06:55 - 1
    02:06:55 - 02:07:23 - 37
    02:07:23 - 02:07:34 - 1
    02:07:34 - 02:07:42 - 37
    02:07:44 - 02:07:46 - 1
    02:07:46 - 02:08:57 - 39
    02:08:58 - 02:09:03 - 1
    02:09:04 - 02:10:01 - 41
    02:10:01 - 02:10:05 - 1
    02:10:05 - 02:12:13 - 42
    02:12:13 - 02:12:16 - 1
    02:12:16 - 02:12:24 - 42
    02:12:24 - 02:12:34 - 1
    02:12:34 - 02:12:44 - 42
    02:12:44 - 02:12:50 - 1
    02:12:50 - 02:13:43 - 40
    02:13:43 - 02:14:07 - 1
    02:14:07 - 02:15:09 - 40
    02:15:09 - 02:15:13 - 1
    02:15:14 - 02:15:59 - 45
    02:16:00 - 02:16:12 - 1
    02:16:13 - 02:17:11 - 30
    02:17:11 - 02:17:13 - 1
    02:17:13 - 02:17:14 - 30
    02:17:14 - 02:17:54 - 33
    02:17:54 - 02:17:55 - 33
    02:17:55 - 02:17:56 - 1
    02:17:56 - 02:20:36 - 30
    02:20:36 - 02:20:38 - 36
    02:20:38 - 02:20:40 - 30
    02:20:40 - 02:21:10 - 36
    02:21:10 - 02:21:23 - 30
    02:21:26 - 02:23:45 - 30
    02:23:45 - 02:23:50 - 1
    02:23:50 - 02:24:40 - 35
    02:24:40 - 02:24:50 - 30
    02:24:50 - 02:25:27 - 1
    02:25:27 - 02:25:28 - 41
    02:25:29 - 02:25:45 - 41
    02:25:45 - 02:25:56 - 1
    02:25:56 - 02:26:05 - 41
    02:26:05 - 02:26:13 - 1
  6. 5.a

    De (gezamenlijke) rekenkamers hebben de Quickscan gemeenschappelijke regelingen gepubliceerd naar aanleiding van de ontwerpbegrotingen 2024 en jaarrekeningen 2022 van de diverse gemeenschappelijke regelingen. Bij deze ontvangt de raad de reactie van het college op de kernpunten uit deze quickscan.

  7. 6

    Als onze inwoners het niet eens zijn met een besluit kunnen ze bezwaar indienen. En als inwoners zich niet goed behandeld voelen door een ambtenaar of een bestuurder, kunnen ze een klacht indienen. Dit zijn vormen van rechtsbescherming. Voor de behandeling van bezwaarschriften maken we gebruik van een onafhankelijke commissie bezwaarschriften. En voor klachten kan men terecht bij de gemeentelijke klachtencommissaris. Beide commissies hebben hun jaarverslag over 2022 aangeboden. Hierin staan niet alleen aantallen maar ook waardevolle lessen voor het gemeentebestuur en de organisatie. Het college van B&W geeft in een brief aan wat ze ervan hebben geleerd en wat ze doen met de signalen. Om zo de dienstverlening aan onze inwoners steeds beter te krijgen.

    02:30:11 - 02:32:18 - 1
    02:32:20 - 02:34:05 - 31
    02:34:05 - 02:36:21 - 32
    02:36:21 - 02:36:31 - 1
    02:36:31 - 02:40:39 - 29
    02:40:39 - 02:40:42 - 1
    02:40:42 - 02:42:51 - 30
    02:42:51 - 02:43:14 - 1
    02:43:14 - 02:45:12 - 45
    02:45:13 - 02:45:16 - 1
    02:45:16 - 02:49:26 - 44
    02:49:26 - 02:49:29 - 1
    02:49:29 - 02:51:05 - 42
    02:51:06 - 02:51:07 - 1
    02:51:07 - 02:52:01 - 41
    02:52:01 - 02:52:03 - 1
    02:52:03 - 02:53:16 - 40
    02:53:16 - 02:53:18 - 1
    02:53:18 - 02:53:19 - 39
    02:53:19 - 02:53:22 - 1
    02:53:22 - 02:54:51 - 39
    02:54:51 - 02:54:53 - 1
    02:54:53 - 02:56:02 - 38
    02:56:02 - 02:56:05 - 1
    02:56:05 - 02:56:45 - 37
    02:56:45 - 02:56:46 - 1
    02:56:46 - 03:00:48 - 36
    03:00:49 - 03:00:53 - 1
    03:00:53 - 03:02:54 - 35
    03:02:54 - 03:02:56 - 1
    03:02:56 - 03:03:48 - 34
    03:03:49 - 03:03:52 - 1
    03:03:53 - 03:03:56 - 33
    03:03:57 - 03:04:00 - 1
    03:04:00 - 03:10:20 - 30
    03:10:20 - 03:10:39 - 1
    03:10:39 - 03:10:49 - 35
    03:10:49 - 03:12:02 - 30
    03:12:02 - 03:12:42 - 31
    03:12:45 - 03:14:03 - 29
    03:14:03 - 03:14:04 - 1
    03:14:04 - 03:14:05 - 29
    03:14:05 - 03:14:30 - 39
    03:14:30 - 03:14:43 - 29
    03:14:43 - 03:14:45 - 39
    03:14:45 - 03:14:46 - 29
    03:14:46 - 03:14:54 - 30
    03:14:54 - 03:14:55 - 29
    03:14:55 - 03:16:03 - 39
    03:16:04 - 03:16:20 - 29
    03:16:20 - 03:16:23 - 30
    03:16:26 - 03:18:17 - 29
    03:18:18 - 03:18:20 - 1
    03:18:21 - 03:18:22 - 45
    03:18:22 - 03:18:23 - 29
    03:18:23 - 03:18:46 - 45
    03:18:47 - 03:19:17 - 30
    03:19:17 - 03:19:19 - 1
    03:19:19 - 03:19:23 - 30
    03:19:24 - 03:19:40 - 45
    03:19:42 - 03:20:04 - 30
    03:20:04 - 03:20:06 - 1
    03:20:06 - 03:20:13 - 30
    03:20:13 - 03:20:19 - 1
    03:20:19 - 03:20:35 - 37
    03:20:35 - 03:20:37 - 29
    03:20:39 - 03:20:40 - 1
    03:20:43 - 03:21:23 - 1
    03:21:25 - 03:21:35 - 1
  8. 7

    In coproductie met de dorps- en wijkraden van Enschede zijn het afgelopen jaar nieuwe samenwerkingsafspraken tussen wijkorganen en gemeente gemaakt. Dit vloeit voort uit het Actieplan Samenlevingsgericht werken en is de opvolging van de afspraken uit 2008. De samenwerking kent drie niveaus waarop de wijkorganen kunnen samenwerken en in kunnen groeien. In een presentatie wordt uitgelegd hoe de coproductie is verlopen en hoe de opbrengst is uitgewerkt. De presentatie wordt gegeven door de ambtelijk opdrachtnemers (Jeffrey Brinkman en Toon Barendsen), waarna er tijd is om kort met elkaar in gesprek te gaan.

    03:24:28 - 03:24:29 - 31
    03:25:21 - 03:26:27 - 1
    03:26:27 - 03:26:33 - 42
    03:26:33 - 03:26:44 - 1
    03:26:46 - 03:31:43 - 30
    03:31:43 - 03:31:47 - 36
    03:31:47 - 03:31:50 - 30
    03:31:50 - 03:32:05 - 1
    03:32:05 - 03:32:33 - 36
    03:32:33 - 03:34:34 - 30
    03:34:34 - 03:35:17 - 36
    03:35:17 - 03:36:17 - 30
    03:36:17 - 03:36:49 - 42
    03:36:49 - 03:38:56 - 30
    03:38:56 - 03:42:39 - 31
    03:42:39 - 03:43:23 - 41
    03:43:23 - 03:44:56 - 31
    03:44:56 - 03:45:15 - 42
    03:45:15 - 03:45:41 - 31
    03:45:41 - 03:47:14 - 30
    03:47:14 - 03:47:41 - 42
    03:47:41 - 03:48:42 - 30
    03:48:43 - 03:49:03 - 36
    03:49:03 - 03:49:06 - 42
    03:49:09 - 03:50:16 - 31
    03:50:16 - 03:50:41 - 36
    03:50:41 - 03:50:45 - 31
    03:50:45 - 03:51:59 - 30
    03:52:00 - 03:52:43 - 31
    03:52:43 - 03:52:55 - 1
    03:52:55 - 03:52:56 - 31
    03:52:56 - 03:53:24 - 45
    03:53:24 - 03:54:15 - 31
    03:54:15 - 03:54:36 - 1
    03:54:36 - 03:57:02 - 31
    03:57:05 - 03:57:40 - 30
    03:57:40 - 03:57:48 - 1
    03:57:48 - 03:58:17 - 37
    03:58:17 - 03:59:06 - 1
    03:59:06 - 03:59:21 - 37
    03:59:21 - 03:59:56 - 1
    03:59:57 - 04:00:37 - 42
    04:00:37 - 04:00:42 - 1
    04:00:42 - 04:00:46 - 42
    04:00:46 - 04:01:12 - 1
    04:01:12 - 04:01:21 - 37
    04:01:21 - 04:01:40 - 1
    04:01:40 - 04:01:54 - 31
    04:01:54 - 04:02:12 - 1
    04:02:12 - 04:02:30 - 42
    04:02:30 - 04:02:51 - 1
    04:02:51 - 04:02:52 - 41
    04:02:52 - 04:03:15 - 41
    04:03:15 - 04:03:22 - 41
    04:03:22 - 04:04:39 - 30
    04:04:39 - 04:04:42 - 41
    04:04:42 - 04:04:49 - 1
    04:04:49 - 04:05:18 - 41
    04:05:18 - 04:05:45 - 1
  9. 8

    04:05:43 - 04:05:45 - 1
    04:05:46 - 04:05:47 - 1