Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Raadsvergadering

dinsdag 30 juni 2020

16:00 - 23:00
Locatie

Muziekcentrum, alleen voor deelnemers. Publiek kan de vergadering live volgen via enschede.nl/bestuur

Voorzitter
G.O. van Veldhuizen
Agenda documenten

Uitzending

Agendapunten

  1. 1
    Opening
  2. 2

  3. 3
    Kennisnemen van het verslag
  4. 4

    Moties

    Onderwerp
    Aanpak seksuele intimidatie Enschede
    Opting-in met terugwerkende kracht in de bijstand
    stadsgesprek over discriminatie en rascisme
    Zet de raad op het goede spoor
  5. 4.1

    Zie persbericht

    Besluit

    gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 17 juni 2020,


    besluit:


    1. Op onderstaande onderdelen af te wijken van de financiële verordening;


    a) Af te wijken van artikel 6 lid 2 “De tussenrapportage bedoeld in lid 1 a bevat een uiteenzetting over de uitvoering van het beleid”;
    b) Af te wijken van artikel 5 lid 5 “Bij een geprognosticeerd negatief jaarresultaat in de tussenrapportage van 1 miljoen euro of meer, doet het college een voorstel hoe bij te sturen op dit resultaat”;
    c) Af te wijken van artikel 4 “Het college biedt aan de raad een zomernota aan met een voorstel voor het beleid en de financiële kaders van de begroting voor het volgende begrotingsjaar en de meerjarenraming.
    De raad stelt deze nota vast”. In plaats van vaststelling dit jaar voert de raad een kaderstellend debat;


    2. De beslispunten met betrekking tot stand van zaken 2020 (bijlage 1 van het document Coronanota) en de technische begrotingswijzigingen (bijlage 2 van het document Coronanota) vast te stellen en de gemeentebegroting 2020-2024 overeenkomstig aan te passen (bijlage 3 van het document Coronanota);

    Moties

    Onderwerp
    Grip op transformatieprojecten
  6. 4.2

    De gemeente Enschede sluit 2019 af met een positiever resultaat dan verwacht. Hoewel bij de zomernota 2019 nog een voordelig resultaat van 2,0 miljoen euro werd verwacht, is dit uiteindelijk uitgekomen op een voordelig resultaat van 9,3 miljoen euro. Het positieve saldo over 2019 is vooral het gevolg van meevallers op beschermd wonen, arbeidsmarktparticipatie, sociale werkvoorziening, onderwijs, WMO en Jeugdhulp, in veel gevallen als gevolg van een bijstelling van het rijksbudget. Deze meevallers betekenen overigens niet dat we voor wat betreft de (nieuwe) taken van Jeugd, WMO en Participatie uitkomen met de rijksmiddelen. Zoals in de gemeentebegroting 2020 is opgenomen, leggen we als gemeente ‘bij’, terwijl de politieke ambitie is om op termijn uit te komen met de rijksmiddelen. Daarnaast is er een voordeel gerealiseerd bij het regionaal bedrijventerrein en op Rente en treasury. Hiertegenover zijn ook nadelen te constateren, zoals op de algemene uitkering, het bijstandsbudget en op het terrein van Sport en gezondheid.


    Al met al verbetert de weerstandsratio naar 1,6 per eind 2019. Wanneer geen rekening wordt gehouden met stille reserves komt deze ratio uit op 1,3. Dit is overigens zonder rekening te houden met het voordelige rekeningresultaat. Aan de raad wordt voorgesteld om het rekeningresultaat voorlopig voor het overgrote deel aan de algemene reserve toe te voegen om bij de integrale afweging van de Zomernota te betrekken of als buffer te gebruiken om de eerste nadelige financiële effecten van de coronacrisis mee op te vangen..


    Ook in de toekomst blijft Enschede een flinke financiële uitdaging houden. Zo wordt de verdeling van middelen uit het gemeentefonds vanaf 2022 aangepast. Ook zullen de gevolgen van het corona virus effecten hebben voor onze financiële positie. Deze toekomstige effecten zijn nu nog niet in te schatten. Het ligt in de lijn der verwachtingen dat het effecten kan hebben voor bijvoorbeeld de bijstandsuitgaven, de grondexploitatie-projecten of exploitaties van verbonden partijen.

    Besluit

    gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 20 mei 2020,


    besluit:


    1. De Gemeenterekening 2019 vastte stellen.
    2. In te stemmen met de bestemming van het jaarrekeningresultaat van 9,3 miljoen euro:
    a. Algemene reserve 8,6 miljoen euro
    b. Specifieke bestemmingen 0,7 miljoen euro
    3. In te stemmen met toevoegingen van 59,4 miljoen euro en onttrekkingen van 74,3 miljoen euro in de reserves, resulterend in een afname van de reserves met 14,9 miljoen euro.
    4. Kennis te nemen van de rapportage van de accountant.
    5. Kennis te nemen van de brief van het college als reactie op de Quick scan.

  7. 4.3

    Bij de bezuinigingen van 2015 heeft De Museumfabriek (toen nog TwentseWelle) te horen gekregen dat ook zij werden gekort op hun structurele exploitatiesubsidie. Dit heeft geleid tot een inhoudelijke heroriëntatie, tot reorganisatie én samenwerking met Rijksmuseum Twenthe.
    De laatste kostenbesparing die De Museumfabriek moet realiseren is voor de huisvesting van het museum. Door het pand aan te kopen kunnen de kosten structureel omlaag. Hiermee is de bezuiniging gerealiseerd en is er een duurzame structurele exploitatie mogelijk. Daarbij komt deze kostenbesparing rondom de huidige Covid-19 situatie erg goed uit.
    Om het pand aan te kunnen kopen is de Stichting Vastgoed Musea Enschede opgericht. Zij verzoeken de gemeente een garantstelling te verstrekken van 2.996.000 euro zodat de stichting een lening kan aantrekken bij de BNG Bank voor de aankoop van het pand. Zonder een gemeentegarantie kan de stichting geen lening verkrijgen.

    Besluit

    gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 22 mei 2020,


    besluit:


    1. In te stemmen met een garantstelling van 2,996 miljoen euro voor een lening bij de BNG Bank, voor het aankopen van het pand van de Museumfabriek door Stichting Vastgoed Musea Enschede, voor een maximale looptijd van 30 jaar.
    2. Het - op basis van artikel 25 lid 3 Gemeentewet - bekrachtigen van de door het college opgelegde geheimhouding ten aanzien van de meerjarenbegroting (bijlage 2) en het taxatierapport (bijlage 3).

  8. 4.4

    Enschede gaat een nieuw Gemeentelijk Rioleringsplan (GRP) opstellen. Als belangrijk onderdeel wordt daarin een geactualiseerde strategie opgenomen over hoe zij Enschede verder klimaatbestendig wil maken. Gezien alle recente ontwikkelingen zal dit GRP pas in 2021 aan de gemeenteraad worden aangeboden. Aangezien het huidige GRP tot eind 2020 geldig is èn inhoudelijk nog voldoet, heeft de gemeenteraad besloten het huidige GRP met één jaar te verlengen en tegelijkertijd te starten met de voorbereidingen van een nieuw GRP.

    Besluit

    gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 21 april 2020


    besluit:


    1. Te starten met de voorbereiding van het Gemeentelijk rioleringsplan (GRP) 2022-2026 en daar het verder klimaatbestendig maken van de stad een belangrijk nieuw onderdeel in te laten zijn;
    2. Het huidige GRP met één jaar te verlengen en ook voor 2021 van toepassing te verklaren;
    3. Zoals gebruikelijk eind 2020 een financiële actualisatie van het GRP uit te voeren en de resultaten te be­trekken bij de reguliere IPC-cycius.

  9. 4.5

    De gemeente Enschede bereidt een Visie Landelijk Gebied voor. Daarin geeft de gemeente in hoofdlijnen aan welke ontwikkelingen de gemeente voor ogen staan in het landelijk gebied. Het zichtjaar voor de op te stellen visie is 2030.
    Via dit voorstel wordt de gemeenteraad uitgenodigd uitgangspunten vast te stellen voor het opstellen van de Visie Landelijk Gebied. De gemeenteraad kan hierdoor vooraf de kaders voor de op te stellen visie aan het college meegeven.

    Besluit

    gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 28 januari 2020,


    besluit, met inachtneming van het aangenomen amendement B,


    de nota van uitgangspunten Visie Landelijk Gebied vast te stellen, met dien verstande dat in de Nota van uitgangspunten Visie Landelijk Gebied, een nieuw uitgangspunt wordt toegevoegd dat luidt:
    ‘Behoud en ontwikkeling van natuur is een uitgangspunt dat op zichzelf staat en in de Visie Landelijk Gebied wordt uitgewerkt. In de Visie legt het college vast hoe het netwerk van natuurgebieden (bijvoorbeeld EHS/Natura2000/NNN) in Enschede wordt voltooid. Het college werkt maatregelen uit om de biodiversiteit te bevorderen. Een netwerk van houtwallen behoort ook tot de af te wegen maatregelen’.

    Moties

    Onderwerp
    Zet initiatieven tot synergie tussen extensieve landbouw, biotoopverbetering en natuur in kracht door een pro actieve houding en een ciruculaire Gids Buitenkans
  10. 4.6

  11. 4.7

    De raad heeft op 11 november 2019 de motie ‘Garandeer voldoende zwemwater’ aangenomen. Daarin staat dat in Enschede voldoende zwemwater moet zijn om les-, doelgroepen-, en wedstrijdzwemmen mogelijk te maken. Daarbij moeten ook de financiële gevolgen duidelijk zijn en eventuele recreatieve mogelijkheden worden onderzocht.


    De raad gaf aan het college de opdracht uiterlijk in mei 2020 met een voorstel te komen. Uit het afgeronde onderzoek komen drie varianten naar voren. Uit het onderzoek blijkt dat alleen varianten 2 en 3 voldoen aan de eis van voldoende zwemwater. Bij variant 1 ontstaat een situatie waarbij voldoende zwemwater niet gegarandeerd is. Gelijktijdig wordt in de financiële paragraaf inzichtelijk gemaakt dat de opgelegde bezuiniging van 400.000 euro niet haalbaar is bij varianten 2 en 3.
    Op basis van de uitkomsten van het onderzoek, het advies van Sportaal en de opdracht van de raad stelt het college aan de raad een aangevulde variant 1 voor. Niet alleen wordt variant 1 uitgevoerd, met de nieuwbouw van 2 baden op Het Diekman, ook wordt Het Slagman tot 2028 opengehouden. Op deze wijze is voor de komende jaren in elk geval geborgd dat er in Enschede zwemwater is voor doelgroep-, les- en wedstrijdzwemmen, terwijl tegelijkertijd meer dan de helft van de opgelegde taakstelling van 400.000 euro wordt gerealiseerd. De gebruikers en Sportaal krijgen een belangrijke rol in de configuratie van het nieuw te bouwen zwembad. Het resultaat daarvan wordt betrokken bij de uitwerking en voorbereiding van de aanbestedingsfase. In uiterlijk 2025 moet de raad dan wel besluiten over wat er moet gebeuren na sluiting van Het Slagman waarbij de ambitie is om dan, of zoveel mogelijk eerder als dat financieel voordeel oplevert, alsnog de constellatie uit variant 3 te realiseren.
    Nav de bespreking in de stedelijke commissie d.d. 18 juni 2020 is het raadsvoorstel onder toezegging van de portefeuillehouder aangepast.

    Besluit

    gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 10 juni 2020, gewijzigd 25 juni 2020, met in achtneming van het aangenomen amendement C,


    besluit:


    1. in te stemmen met de uitwerking van variant 1 uit het onderzoeksrapport HEVO, in combinatie met het openhouden van Het Slagman tot het jaar 2028;
    2. Kennis te nemen van de hieruit voortvloeiende financiële consequenties, zoals nu ingeschat, en opgenomen in de Zomernota zijnde:
    - het vooralsnog niet realiseren van 160.000 euro van de taakstelling ad 400.000 euro per jaar op de exploitatiebijdrage aan Sportaal (gemeentebegroting 2020 - 2023);
    - de eenmalige frictiekosten ad. 100.000 euro in het jaar 2023, en
    - de afboeking van de boekwaarde van het Aquadrome ad 608.000 euro in het jaar 2022, waarbij een inspanningsverplichting wordt gevraagd om de resterende 160.000 euro in te vullen samen met Sportaal;
    3. Definitieve besluitvorming onderdeel uit te laten maken van de vaststelling van de Gemeentebegroting 2021-2024 en de uitkomst van beslispunt 4 twee weken voor behandeling van de gemeentebegroting met de raad te bespreken;
    4. De gebruikers een belangrijke rol te geven in de configuratie van het nieuw te bouwen zwembad en open te staan voor en actief te ondersteunen bij eventueel alternatieve berekeningen dan wel scenario’s die passen binnen de kaders genoemd in beslispunt 2 en 3 en het resultaat te betrekken bij de uitwerking en voorbereiding van de aanbestedingsfase;
    5. Het besluit met betrekking tot het eigenaarschap van de nieuw te bouwen zwembaden pas te nemen na bespreking van de resultaten van het onderzoek Sportaal conform de daartoe bij de Zomernota 2019 aangenomen motie;
    6. Het college de opdracht te geven uiterlijk in 2025 een voorstel aan de raad voor te leggen met betrekking tot het vraagstuk of er vervanging moet worden teruggebouwd op het Diekman voor het per 2028 te sluiten Het Slagman, waarbij het de ambitie is om dan, of zoveel mogelijk eerder als dat financieel voordeel oplevert, alsnog de configuratie uit variant 3 te realiseren.

  12. 5
    HAMERSTUKKEN
  13. 5.1

    De woordvoerders duurzaamheid zijn in een besloten bijeenkomst bijgepraat over plannen die voorzien in het opwekken van hernieuwbare elektriciteit in Enschede. Een van de aanwezige raadsleden heeft verzocht de daarbij gebruikte dia's ter kennisname te brengen van de gemeenteraad.
    Voorgesteld wordt de gemeenteraad daarbij tot geheimhouding te verplichten, omdat deze informatie in vertrouwen met de gemeente is gedeeld, omwonenden van deze potentiële projectlocaties nog niet zijn geïnformeerd en, mochten deze plannen daadwerkelijk leiden tot concrete projecten, het belangrijk is dat omwonenden uit deze hand en op een correcte wijze worden geïnformeerd.

    Besluit

    gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 16 juni 2020,


    besluit:


    Op grond artikel 25, lid 3 van de Gemeentewet de door het college opgelegde verplichting tot geheimhouding op dia’s, die werden gebruikt tijdens de besloten bijeenkomst van 9 juni 2020, te bekrachtigen.

  14. 5.2

    Voor het realiseren van een bioscoop met horeca en/of (kleinschalige detailhandel) in het voormalig postkantoor aan de Boulevard 1945 324-326 is een bestemmingsplan in april 2019 vastgesteld. De plannen zijn vervolgens verder concreet gemaakt en de omgevingsvergunning bouwen voor de realisatie van de bioscoop en horeca is ingediend. Tijdens het concreet maken is gebleken dat niet de volledige ruimte die voor de bioscoop en horeca is gereserveerd, als zodanig gebruikt gaat worden. Met de exacte invulling van het pand is gebleken dat het wenselijk is om ook zelfstandige kantoorruimte te realiseren. Om kantoorruimte in het plangebied toe te voegen, wordt elders in het plangebied (begane grond aan de zijde van de Kuipersdijk) kantoorruimte verwijderd. Per saldo wordt er meer kantoorruimte verwijderd dan toegevoegd. Om deze verschuiving van kantoorruimte mogelijk te maken is het bestemmingsplan ''Voormalig Postkantoor'' opgesteld. Verder worden met dit bestemmingsplan een aantal omissies verholpen en wordt de verleende kruimelafwijking opgenomen. Het ontwerpbestemmingsplan heeft zes weken ter inzage gelegen. Gedurende deze periode zijn geen zienswijzen ingediend. Het plan kan ongewijzigd worden vastgesteld.
    De procedure voor de omgevingsvergunning bouwen voor de bioscoop en horeca is in gang gezet en wordt verleend. Voorliggende bestemmingsplanherziening heeft geen gevolgen op die procedure.

    Besluit

    gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 2 juni 2020,


    besluit:


    Het bestemmingsplan “Voormalig postkantoor” met de daarbij behorende toelichting, regels, verbeelding en ondergrond conform NL.IMR0.0153.R20190039-003 vast te stellen.

  15. 5.3

    De hierna genoemde cijfers zijn de stand van 31-12-2019. Eventuele toekomstige effecten die mogelijk als gevolg van de Coronacrisis kunnen ontstaan en van invloed zijn op de grondexploitaties zijn nu nog niet in te schatten. De ontwikkelingen worden nauwgezet gevolgd en waar nodig zal actie worden ondernomen.  De Coronacrisis heeft geen invloed op de cijfers in de Jaarrekening 2019.
    Het gaat voorspoedig met het Grondbedrijf. In 2019 is de grondverkoop voor zowel woningbouw als voor bedrijventerreinen succesvol geweest, waarbij de prognoses ruimschoots zijn gehaald. Vooral de woningen in de groen- en groen-stedelijke woonmilieus, zoals in Zuiderval, Kansrijke Stedelijke Locaties en Vaneker deden het goed. De grondverkoop voor bedrijven ging fors boven prognose. Het is het hoogste aantal verkochte m² grond in de laatste 10 jaren. De verkoop van grond voor kantoren verloopt minder voorspoedig. Hier is de prognose niet gehaald.
    De diverse projecten in het MPG 2020 laten per saldo een verbetering zien van € 12,5 miljoen. Deze verbetering komt ten gunste van de Reserve Grondbedrijf, waardoor deze verbetert tot € 13,3 miljoen positief per 31-12-2019. Naast de verbeterde Reserve Grondbedrijf zijn de risico’s afgenomen tot € 12,9 miljoen.

    Besluit

    gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 21 april 2020,


    besluit:


    1. Het Meerjaren Perspectief Grondbedrijf (MPG) 2020 vast te stellen en daarbij de door het college opgelegde
    geheimhouding ten aanzien van bijlage 3 “MPG 2020 deel 2“ te bekrachtigen ingevolge artikel 25 Gemeentewet tot tien jaar na het moment van besluitvorming over dit MPG;
    2. De kredieten voor het MPG gewijzigd vast te stellen conform bijlage 1 tot en met 5 van deel 2 van het MPG 2020 en de begroting hierop aan te passen;
    3. De grondexploitatie Roombeek-Binnenstad expliciet vast te stellen met een looptijd tot en met 2032, daarbij bewust een looptijd van langer dan 10 jaar te accepteren, waarbij de beheersmaatregel is getroffen dat geen opbrengststijging na het 10e jaar wordt toegerekend.

  16. 5.4

    Per januari 2015 is de Wet Gemeenschappelijke Regelingen aangepast. In verband daarmee is een gemengde regeling (zoals de huidige) niet meer mogelijk wanneer slechts collegebevoegdheden zijn overgedragen.
    Tot een wijziging van de gemeenschappelijke regeling kan alleen op voorstel van het Algemeen Bestuur worden besloten zowel door Provinciale Staten als de Gemeenteraad, middels een gelijkluidend besluit (artikel 30 lid 1 GR).
    Het Algemeen Bestuur van de Gemeenschappelijke Regeling Gebiedsontwikkeling Luchthaven Twente e.o. (voormalige luchthaven Twente) is op 27 maart 2020 akkoord gegaan met het voorstel van het Dagelijks Bestuur tot wijziging van de gemeenschappelijke regeling (inclusief de naam wijziging naar Technology Base) en heeft ons het voorstel tot wijziging van de gemeenschappelijke regeling toegezonden. Dit willen we vastleggen in de geactualiseerde Gemeenschappelijke Regeling Technology Base zodat die weer voldoet aan de wet en die past binnen de huidige gewenste beleidsontwikkelingen.

    Besluit

    gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 2 juni 2020,


    besluit:


    1. De Gemeenschappelijke Regeling Area Development Twente te wijzigen van een gemengde regeling naar een collegeregeling.
    2. Toestemming te verlenen aan het College om de nieuwe regeling te aan te gaan.

  17. 5.5

    Na de inwerkingtreding van de nieuwe verordening amateurkunst 2021 en het toepassen ervan, zijn er een aantal punten naar voren gekomen die aanvulling of aanpassing behoeven. Dit gaat voornamelijk om het vaststellen van het subsidieplafond en het tijdvak voor de aanvraag van de projectsubsidie in de aankomende jaren.
    Door deze aanpassingen wordt juridisch beter verankerd in welk tijdvak de kosten komen te vallen en wanneer de aanvraag voor de activiteiten moeten worden gedaan.
    Deze aanpassingen worden gedaan om te voorkomen dat er een zogenaamde openeinderegeling ontstaat waarbij de gemeente meer geld uit moet dan zij daadwerkelijk heeft voor deze posten en zodat zij op tijd duidelijkheid kan verschaffen aan verenigingen of zij subsidie ontvangen.

    Besluit

    gelezen het voorstel van college van burgemeester en wethouders van [datum en nummer];


    besluit:


    Artikel I


    De Subsidieverordening amateurkunst Enschede 2021 wordt als volgt gewijzigd:


    A
    Artikel 3 komt te luiden:
    Artikel 3 Subsidieplafond


    1. Burgemeester en wethouders kunnen, onder voorbehoud van de begroting die door de raad beschikbaar wordt gesteld, een subsidieplafond vaststellen voor:
    a. het uitvoeren van projecten op het gebied van amateurkunst;
    b. en het uitvoeren van een tweejarenprogramma dat bestaat uit projecten op het gebied van amateurkunst.
    2. Het subsidietijdvak voor het uitvoeren van projecten beslaat een kalenderjaar,
    het subsidietijdvak voor het uitvoeren van een tweejarenprogramma beslaat twee kalenderjaren.
    3. Het eerste subsidietijdvak voor het uitvoeren van een tweejarenprogramma beslaat de kalenderjaren 2021 en 2022. De volgende subsidietijdvakken van twee jaar sluiten aan op dit eerste subsidietijdvak.
    4. Een subsidieaanvraag voor het uitvoeren van een project, komt ten laste van het subsidieplafond voor het tijdvak waarin de activiteit wordt uitgevoerd dan wel wordt gestart.
    5. Het subsidieplafond voor het uitvoeren van projecten wordt jaarlijks vóór 1 oktober van het jaar voorafgaand aan het tijdvak waarvoor het wordt vastgesteld, bekend gemaakt.
    6. Voor zover het subsidieplafond voor het uitvoeren van projecten wordt verlaagd omdat bij de vaststelling of goedkeuring van de begroting onvoldoende financiële middelen beschikbaar worden gesteld, kunnen reeds ingediende aanvragen worden afgewezen voor zover door verstrekking van de subsidie het verlaagde subsidieplafond zou worden overschreden.


    B
    Artikel 11 wordt als volgt gewijzigd:
    1. In het eerste lid wordt 'overeenkomstig’ vervangen door 'in afwijking van’.
    2. In het eerste lid wordt 'uiterlijk 8 weken’ vervangen door 'maximaal 13 weken en minimaal 8 weken’.
    3. In het eerste lid wordt 'aanvang van de activiteiten’ vervangen door 'aanvang van het jaar waarin de activiteit gaat plaatsvinden’.

  18. 5.6

    Voor de plangebieden ‘Usselerhalte’ en ‘Boekelosestraat 255-257 (2020)’ gelden momenteel geen bestemmingsplannen en ook geen beheersverordeningen. Zo’n situatie wordt in vaktaal een ‘witte vlek’ genoemd. Deze ‘witte vlekken’ zijn ontstaan door het vaststellen van paraplubestemmingsplannen. Een paraplubestemmingsplan geldt in aanvulling op of in afwijking van een gewoon bestemmingsplan. Wat wij ons daarbij niet hebben gerealiseerd was dat voor de plangebieden ‘Usselerhalte’ en ‘Boekelosestraat 255-257 (2020)’ op dat moment geen bestemmingsplannen golden maar beheersverordeningen. Volgens de Wet ruimtelijke ordening kan een paraplubestemmingsplan niet gelden in aanvulling op of in afwijking van een beheersverordening. Om deze twee ‘witte vlekken’ weer te herstellen is de gemeenteraad voorgesteld voor de plangebieden ‘Usselerhalte’ en ‘Boekelosestraat 255-257 (2020)’ opnieuw een beheersverordening vast te stellen.

    Besluit

    gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d., 26 mei 2019,


    besluit:


    1. de beheersverordening “Buitengebied Usselerhalte’ vast te stellen, overeenkomstig de bij deze
    verordening behorende verbeelding, regels, toelichting en ondergrond conform NL.IMR0.0153.BV00004-0003;
    2. de beheersverordening 'Boekelosestraat 255-257 (2020)’ vast te stellen, overeenkomstig de bij deze verordening behorende verbeelding, regels, toelichting en ondergrond conform NL.IMR0.0153.BV00005-0003;
    3. te bepalen dat de onder 1 en 2 genoemde beheersverordeningen op 9 juli 2020 in werking treden.

  19. 6
    Sluiting